iep.hr Popularna psihologija

Recenzija: Bolje biti vjetar nego list

Knjiga pruža optimističan pogled na mogućnost poticanja razvoja dječjeg samopouzdanja. Premda autorice ne daju gotove recepte, smjernice koje daju dovoljno su specifične da se mogu konkretizirati u svakodnevnom životu.

Gordana Keresteš


Pričaj mi priču 2. dio

Budi ono što možeš biti

Autor(i): Dubravka Miljković, Majda Rijavec

Cijena: 90,00 kn

Format: 14x20cm

Broj stranica: 202

Uvez: meki

 

 


PREDGOVOR

Budi ono što jesi – vrlo je uobičajen savjet. Ima u tome nešto. Npr., glupo je ponašati se i odijevati kao da si ispod dvadeset ako si iznad pedeset. Međutim, isto je tako glupo odbijati (na)učiti engleski koji bi ti mogao trebati u poslu i nakon pedesete samo zato jer te to nitko nije tjerao kad si bio ispod dvadesete (ili samo zato jer više voliš trčanje). Ili drugi primjer: strogo se držiš onoga što jesi i kakav jesi pa ne popravljaš zube, ne depiliraš se i ne dezodoriraš. Naravno, uvijek se može postaviti pitanje: a gdje su granice? Gdje normalno postaje nenormalno? Do koje mjere tjelesne preinake mogu povećati opće životno zadovoljstvo, a kada svojom pretjeranošću postaju besmislene? Nećemo se ovdje upuštati u odgovaranje na to pitanje; ovdje nas više zanima nešto drugo: koliko se možemo preinačiti iznutra? I prema kojim to standardima? Oni vanjski su uglavnom jasni: kilogrami i centimetri; kilograma uglavnom manje, a centimetara – kako gdje.

Već više od pedeset godina postoji priručnik za mentalna oboljenja i zastranjenja: nema šanse da se tu i tamo u njemu ne pronađete, kao i svi ostali (pa zato nećemo reći ni kako se taj priručnik zove ni gdje ga možete naći). Tek zadnjih nekoliko godina postoji i ono što bismo mogli nazvati priručnikom za mentalno zdravlje. Naime, tim stručnjaka pod vodstvom Martina Seligmana i Christopera Petersona za nekoliko su godina "prevrnuli svaki kamen". Ne samo da su istražili religijske i filozofske suvremene spise i tradiciju (konfucionizam, taoizam, budizam, hinduizam, judaizam, kršćanstvo, islam, starogrčke filozofe...), nego su posegnuli i u neke rubne izvore: Hallmarkove čestitke, naljepnice, osobne oglase, tekstove popularnih pjesama, grafite, Tarot karte, Pokemone i stanovnike Hogwartsa (škola Harryja Pottera!). Identificirali su pritom šest grupa temeljnih vrlina koje se cijene i koje su bile cijenjene u svim vremenskim razdobljima i svim kulturama, imaju moralnu vrijednost, tj. cijene se same po sebi a ne zbog mogućih posljedica koje proizvede, i pridonose osjećaju sreće i zadovoljstva. To su: mudrost, hrabrost, humanost, pravednost, umjerenost i transcendentnost. U svrhu njihovog definiranja i mjerenja opisane su ukupno 24 osobine koje se mogu svrstati u neku od navedenih šest kategorija. Priče smo u ovoj knjizi razvrstale imajući u vidu upravo ove kategorije. Popisat ćemo vam ovdje i osobine u okviru pojedine kategorije a detaljnije o njima i mogućnostima njihovog razvijanja možete pročitati u našim knjigama Tko su dobri ljudi – psihologija pozitivne osobe i Kako biti bolji – priručnik iz pozitivne psihologije.

Dakle:

Mudrost i znanje: radoznalost, želja za učenjem, otvorenost uma, kreativnost, mudrost.

Odvažnost: hrabrost, upornost, integritet (iskrenost), vitalnost (uživanje u životu, entuzijazam).

Humanost: velikodušnost, ljubav (prema drugima i dopuštanje drugima da nas vole), socijalna, emocionalna i osobna inteligencija.

Pravednost: socijalna odgovornost, poštenje i moralnost, sposobnost vođenja.

Umjerenost: samokontrola, razboritost, skromnost i poniznost, opraštanje i milosrđe.

Transcendentnost: zahvalnost, nada i optimizam, humor i razigranost, poštovanje ljepote i izvrsnosti, duhovnost i religioznost.

Uživajte u pričama, razmišljajte o njima, pričajte s njima i o njima.

Dubravka i Majda

Možda će vas zanimati!

Navika uspjeha |  Kirurški eliksiri mladosti

Novi naslovi

Psihologija obrazovanja

Drugo, izmjenjeno i dopunjeno izdanje.

Cijena: 480,00kn

Saznaj više


Povoljna kupnja

Ljubav i popratne pojave Sve što ste željeli znati, a drugi su se usudili pitati

Cijena: 60,00kn

NARUČI